Filmtips och filmrecension!!

 
Glömde by the way lägga till att en av människans värsta farhågor är att leva ensam!! "Ensamhet är vad som får en människa att falla, wether it's literally or inside." Citat by me haha. ;) 

För övrigt så finns det ju ingen större filmnörd än mig på denna jord.. Eller tycker nästan det är roligare att tycka & tänka kring filmerna än att se de kan man tro haha? ;) Nej men seriously, så är det faktiskt otroligt lärorikt att kolla på film. Jag, personligen, har fått inblick i så många olika situationer, lärt mig saker rent historiskt, fått se hur tusentals filmer är uppbyggda och väckt sjukligt många tankar som aldrig någonsin skulle blivit väckta annars (haha). - Utav alla filmer jag sett finns det dem som kan bli sedda om och om igen eller sörjda till gång på gång, here's my personal list!! ;) De tre första är de ääända filmerna utav alla tusentals jag har att rekommendera som jag sett över 5-10 ggr VARDERA. 
  1. Sagan om ringen * 3!! - Det är något med dessa idylliska landskap, påhittade figurer, fullsmäckade händelseföljder, fantasifulla historier och frihetssökande agerande.. Jag är bara totalkär i de här filmerna som man kan drömma sig bort i och förundras över gång på gång. :love: Aragon, dvärgen och Legolas är lätt mina absoluta favoriter!! Helt enkelt den perfekta trion som alltid triggar igång varandra lika mycket haha.. Can't really explain why, but I got a predilection for these movies. 

  2. American Gangster. - Vad är det som gör så att "the bad one" always seems more interesting to follow? I denna filmen hejar jag minst sagt på den såkallade "Frank Lucas" - knarkkungen, som faktiskt existerat i verkligheten också. Denzel Washington spelar rollen med bravur och man blir ju totalt taggad på hans genialiska undanflykter och självsäkra attityd!! ;) 

  3. Heat. - Ja, detta är ännu en "gangster-film" som man bara har lust att dö för the gangster itself!! Goooosh, jag är helsåld på sådana genomtänkta, genialiska filmer med en otroligt självsäker bad guy as the main-character.. Tipsa gärna på här nedan!! (Dock kan jag redan nu säga att slutet förstör hela filmen och min syn på Robert De Niros karaktär..)

    Ja, except my top 3-list så finns det självfallet fler favoriter som jag dock inte riktigt kan sätta ordningsföljd på haha.. Jag kan innerligt rekommendera Warrior, The Shawshank Redemption, The Notebook, The Green Mile, Titanic, Twilight-filmerna, Schindler's list, Harry Potter-filmerna, Water for Elephants, The Prestige, Ocean's Eleven, Blood Diamond, Avatar, Brokeback Mountain, War horse ooooooosv.. Finns tusentals och har säkert glömt ett flertal - som ni ser är jag dock inte för komedier. :) 

Kommentarer
Postat av: E M E L I E

Hoppas att allt är bra med er idag, kramar! :*

2012-07-01 @ 16:54:50
URL: http://emeliejosefin.webblogg.se
Postat av: Elin - Designar bloggar

Så himla kul att hitta sin gratis design av slumpen! Himla snygg ni gjort den! :D

kram

2012-07-01 @ 17:42:38
URL: http://kimidori.blogg.se
Postat av: † ELIN CECILIA

Spana in butiken Hope design om du gillar de trendiga döskallearmbanden
(billigast hos Hope design), kors, budskap, handgjorda smycken med kärlek och charm, snabb leveranstid och möjlighet till specialbeställningar!

Live chatt alla dagar i veckan!

Besök oss på http://hopedesign.jetshopfree.se/

PUSS OCH KRAM!

2012-07-01 @ 20:20:36
URL: http://eelin.se
Postat av: Matilda Björkstrand

Hemma från Peace and Love festival 2012!

Massa bilder på artister och band är ute på bloggen. Titta gärna in och säg vad du tycker :)

Kram

2012-07-01 @ 21:22:08
URL: http://matildasfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0