Martha, Marcy May, Marlene - filmrecension!!

- Kan redan nu påpeka att denna filmen var ytterst irriterande, men dock en insyn på hur livet efter en sekt kan se ut.

Martha blir lämnad utav sin pappa och söker vilset efter något bra här i livet. Hon finner en sekt med hjälp utav en kompis och lever sig in mer och mer i sekten under de två års tid hon bor där.. - De får varken ha någon kontakt med omvärlden, alla bor i ett och samma hus, de ligger med varandra - både medvilligt och av ren tvång, de gör inbrott hos folk och stjäl deras ägodelar, de mördar, föder barn som de uppfostrar tillsammans utan en bestämd mamma och pappa, de blir misshandlade och lever i stort sätt som under 1800-talet då man hade sina könsroller. Martha finner det slutligen allt för mycket och rymmer därifrån till sin syster som lever ett hälsosamt liv med sin sambo.. Hennes förra liv krockar med livet hos sin syster.

Denna filmen skulle jag nog beskriva som en utav de mest irriterande filmerna jag sett. - Kan nog dock bero på att jag finner det fullständigt idiotiskt att falla för en sekt och att seriöst bli en del av sektens ideal och åsikter. Den ända frågan jag har lust att ställa denna bruden är - Hur kan man bli så fullständigt förlorad och vilsen att man väljer att gå med i en sekt och hur kan man möjligtvis gå på deras korkade resonemang..? Hur ensam jag än skulle känt mig, hur dåligt jag än mått - kan jag garanterat säga att jag aldrig någonsin i hela mitt liv ens skulle söka stöd hos en sekt eller någon form av religiös sammansvetsning. Jag skulle in i döden skrattat de rakt upp i ansiktet och trots att jag vet att alla människor är olika - så irriterar det mig till en hög grad att en människa kan vara så korkad. Well, jag accepterar det och det positiva jag har att säga om filmen är att man får en otrolig insyn på hur sekt-livet krockar med det vanliga, hälsosamma livet. Marthas livssyn blir totalt rubbad och det får man verkligen se i denna filmen.. Tummen upp for that at least!! :thumbup: