Valeria, Barbie-dockan.

- Denna bruden vid namn Valeria tror jag..? Har genomgått ett x-antal operationer för att nå "perfektion" genom att efterlikna en Barbie-docka. Någon väldigt många snackar om och måste nog säga att detta övergår till en diss.. Hon nekar sina plastikoperationer och påstår att det är "goda gener" som givit henne detta utseende, gamla bilder på henne säger dock annat. Jag tycker inte att operationer är fel - däremot finner jag det en aningen fel att ljuga om det!! Självfallet ska man kunna motgå sina komplex genom att operera bort dem. Vad är felet?
 
Jag skyller egentligen inte dessa sjuka ideal på Valeria. Samhället visar bara perfektion - stora bröst, felfri hy, smala midjor, fasta rumpor och håren med den perfekta volymen. Tidningar, reklam, serier sänder ut budskap som unga människor inte har råd, tid och möjlighet till att uppfylla.. Vi blir utseendefixerade och det är inte konstigt. Vissa individer kanske tar åt sig allt för mycket utav samhällets budskap och går till överdrift - som Valeria. Alla är vi olika, hur klyschigt det än låter. ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0