Progeria.

Suttit och kollat tusentals videoklipp på barn som lider utav en sjukdom vid namn Progeria? Om jag inte har helt fel. Det är iaf en sjukdom som gör så att kroppen åldras i förtid, kroppen åldras x8, alltså 8 gånger så snabbt som en vanlig människa och om man är tex 10 så är men tydligen 90 fysiskt. Kan säga att själva sjukdomen får man oftast som liten eller dt är iaf så som jag förstått det hela. Sen att jag faktiskt suttit o kollat över 15 avsnitt med barn som lider av samma sjukdom är helt sjukt. Tycker verkligen ni alla ska ta och kolla på klippen, så sjukt berörande o intressant.

Kan inget annat o säga att dessa barn är sjukt söta, självklart är det riktigt synd om dom. Riktigt hemsk o veta att det faktiskt finns barn som drabbas utav denna sjukdom. Dom lever ju inte så värst länge heller? Har för mig att medelåldern för Progeria var 13? Riktigt synd, så söta som dom är. Börjar undra ifall det är något fel på mig kollat ca 15 avsnitt? Ang dessa barn med samma sjukdom och lider med dom. Fast det ”sjuka” är att även fast dom ser ut som dom gör, mår som dom gör osv.. Så klagar dom fan inte på livet. Ja slår vad om att jag som är fullt frisk klagar mer på 1 dag än vad dom gjort i hela sitt liv. Att dom orkar vara så otroligt starka, glada, lyckliga osv hela tiden? Alltså helt sjukt o se hur glada dom är även fast dom har denna sjukdom.

Även fast folk ser ner på dom, och även fast det finns tusentals människor som skulle kunna kalla dom fula, äckliga, skabbiga o allt dt där så håller dom ftf huvudet högt o låter ingen/inget påverka dom eller deras liv. Enligt mig så är dessa barn något av det sötaste, finaste jag sätt i hela mitt liv helt seriöst. Tro det eller ej och nej har inte blivit helt j*vla hjärntvättad tycker bara att dom är riktigt fina och på något konstigt sätt så känns det som om dom har så mke finare personlighet än alla andra här i världen. Tolka det inte helt fel nu, menar inte att det inte finns personer med fina personligheter som är ”normala” för det finns det. Men det är något spc med dessa barn som lider utav Progeria, så otroligt goa o världens finaste personligheter helt seriöst :') 

Har även suttit o kollar tusentals klipp på Adalia Rose och Hana Hwang som tex fick träffa Selena Gomez.. Så sjukt gulligt åhhh... Okej ska nog sätta punkt snart känner att detta blev ett rätt så långt inlägg. Men tycker iaf ni alla ska ta o kolla klippen elr iaf en film som är runt 40-50 min? Har till och med valt o göra en kategori bara till för denna sjukdomen, besatt? Lite kanske..
http://www.dailymotion.com/video/xkcemn_20-20-progeria-7-29-11_shortfilms




http://www.youtube.com/watch?v=4fsg5jLoqlU&feature=bf_prev&list=PL21A4F75567EDB6E3


Kommentarer
Postat av: Ida - Blivande stylist!

åh.. Har aldrig vetat av denna sjukdom och åh.. Vad ledsen och rörd jag blir! Sådant underbart barn och bara några år kvar att leva :(

2012-06-29 @ 15:13:35
URL: http://idaperssson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0